loading...
علمی.تفریحی
جغرافیا

اطلس شناسی

تاریخ

تاریخ ایران و جهان

احسان بازدید : 138 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)
جالب ترین مومیایی های کشف شده

برداشتن مغز یکی از مراحل مومیایی کردن مصری بود که حدود 3500 سال قبل معروف بود و تا دوره های بعدی هم مورد استفاده قرار می گرفت. تشخیص ابزارهای باستانی که مومیایی کنندگان برای برداشتن مغز از آنها استفاده می کردند سخت است و محققان ذکر کردند که این دومین باری است که وجود یک ابزار درون جمجمه مومیایی گزارش شده است. این ابزار که ما بین استخوان دیواره چپ و پشت جمجمه واقع شده است که با رزین پر شده است، سال 2008 بعد از یک سری اسکن پیدا شد.

" عکس های این مقاله دلخراش بوده و مناسب کودکان و بیماران قلبی نمی باشد. "

Fascinating Mummy Discoveries

مومیایی 700 ساله

این عکس های شگفت انگیز یک مومیایی 700 ساله را با شرایط عالی نشان می دهند، که کارگران جاده به صورت تصادفی در شرق چین کشف کردند. گمان می رود جسد این زن عالی رتبه مربوط به سلسله مینگ باشد، قدرت حاکم بر چین بین سال های 1368 و 1644.  این مومیایی توسط یک گروه کارگر ساختمانی که در حال بزرگ تر کردن خیابان بودند به طور اتفاقی کشف شد.


این مومیایی که در شهر Taizhou در ایالت Jiangsu همراه با دو قبر چوبی کشف شد، اشاره به دیدگاه جالب آنها نسبت به زندگی و بازگشت دوباره شان به زندگی دارد. مومیایی دو متر زیر سطح جاده پیدا شد، شرایط ظاهری زن از سر تا کفش ها نشان می دهد شرایط اولیه خود را حفظ کرده و خیلی کم از بین رفته است.

وقتی که این مومیایی در سال 2011 توسط کارگران کشف شد، باستان شناسان چینی از موزه Taizhou در نزدیکی همان محل فراخوانده شدند تا این منطقه را حفاری کنند. آنها با دیدن شرایط خوب قابل توجه پوست، مژه ها و صورت زن شگفت زده شدند. ظاهر او به گونه ای بود که انگار به تازگی مرده است.


 

بچه های قربانی شده قوم اینکا

این سه کودک، یک دختر، یک پسر و یک دوشیزه 500 سال پیش به عنوان قربانیان مذهبی بر روی قله کوه بدون حفاظ و بسیار سرد دفن شدند. در سال 1999 در ارتفاع 22000 فوتی قله کوه Llullaillaco ، نزدیک یک آتشفشان در مرز شیلی، از زیر خاک بیرون آورده شدند. بدن های یخ شده شان بهترین مومیایی هایی طبیعی بود که تابحال پیدا شده، درحالیکه اندام های داخلی سالم بودند، خون هنوز در قلب و ریه وجود داشت، پوست و بیشتر اجزای صورت آسیب ندیده بودند. هیچ اقدام خاصی برای حفظ کردن اندام آنها صورت نگرفته است. خشکی و سردی هوا تمام این کارها را کرده است. آنها همان طوریکه خوابیده بودند یخ زده و مرده اند،

500 سال بعد هنوز به شکل کودکان خوابیده هستند نه بچه هایی مومیایی شده.

این بچه ها به عنوان بخشی از آیین های مذهبی که به نام کاپاکوچا (Capacocha) شناخته می شود قربانی شده اند. آنها طی مراسم تشریفاتی صدها مایل پیاده روی کرده تا به قله Llullaillaco برسند ،بهشان چیچا (شراب ذرت) خورانده اند، سپس در تورفتگی زیرزمینی خوابانده شده تا یخ زده و بمیرند. فقط بچه های سالم زیبا، و کامل از لحاظ فیزیکی قربانی می شدند، و این برای انتخاب شدگان یک افتخار بود. طبق اعتقادات اینکاها این بچه ها نمرده اند، بلکه به اجدادشان ملحق شده اند و مثل فرشته ها از بالای قله ها روستایشان را تماشا می کنند.


 

روزالیا لومباردو

روزالیا لومباردو (متولد 1918 تا 1920) یک کودک ایتالیایی بود که در اثر آنفلونزا مرد. جنرال لومباردو پدر روزالیا از مرگ دخترش بسیار غمگین بود، پس نزد یک مومیایی گر معروف به نام آلفردو سالافیا رفت تا فرزندش را جاودانه سازد. بدن او یکی از آخرین جسدهایی است که به دخمه های کاپوچین پالرمو در سیسیل راه پیدا کرد.


با تشکر از تکنیک های مومیایی سالافیا، این بدن به خوبی حفظ شد. اشعه ایکس از بدن دختر نشان داد که تمام اجزای داخلی به طور قابل ملاحظه ای دست نخورده باقی مانده اند. روزالیا لومباردو در یک کلیسای کوچک در انتهای دخمه ها قرار دارد و بر روی یک پایه ستون مرمرین در یک تابوت شیشه ای قرار گرفته است.

 

مومیایی 2400 ساله مصری با ابزار برداشت مغز

در سال 2012 یک ابزار برداشت مغز که توسط مومیایی گران مصر باستان استفاده می شد کشف شد که داخل جمجمه یک زن مومیایی که حدود 2400 سال قبل زندگی می کرد جا خوش کرده بود.


برداشتن مغز یکی از مراحل مومیایی کردن مصری بود که حدود 3500 سال قبل معروف بود و تا دوره های بعدی هم مورد استفاده قرار می گرفت. تشخیص ابزارهای باستانی که مومیایی کنندگان برای برداشتن مغز از آنها استفاده می کردند سخت است و محققان ذکر کردند که این دومین باری است که وجود یک ابزار درون جمجمه مومیایی گزارش شده است. این ابزار که ما بین استخوان دیواره چپ و پشت جمجمه واقع شده است که با رزین پر شده است، سال 2008 بعد از یک سری اسکن پیدا شد. محققان یک آندوسکوپ (یک لوله باریک که در پزشکی استفاده می شود) را وارد مومیایی کرده تا نگاه دقیق تری به ابزار انداخته و آن را از رزین جدا کنند.


مومیایی عجیبی که یک بچه ده ساله پیدایش کرد
یک پسر آلمانی یک مومیایی مصری را درون تابوت چوبی قدیمی در اتاق زیرشیروانی مادربزرگش پیدا کرد. متخصصان آزمایش کردند تا ببینید آیا این مومیایی اصل است، یادگار مصر باستان است یا یک اثر تقلبی، یا چیزی کاملا متفاوت. مومیایی درون یک تابوت با ماسک  و  یک کوزه بود که مصریان عادت داشتند ارگان های داخلی بدن مرده و دیگر وسایلش را درون آن بگذارند. الکساندر پسر ده ساله این کشف مرموز را وقتی یافته که در خانه مادربزرگش در Diepholz آلمان جستجو می کرده است.



Lutz Wolfgang Kettler  پدر الکساندر که یک دندانپزشک است  به یاد اورد که پدرش وقتی دهه 50 به شمال آفریقا مسافرت کرد یک تابوت پیدا کرده و آن را با کشتی به آلمان برده است. ظاهرا پدرش هیچ وقت در مورد تابوت و محتویات آن با پسرش صحبت نکرده بود.

مومیایی مصری با لباس زنانه رومی
مومیای مصری با لباس رومی در تابوت 200 ساله با چشمانی خیره نگاه می کند، این مومیایی درون مقبره مصری کمیابی در Bahariya Oasis حدود 225 مایلی (362 کیلومتر) جنوب شرق قاهره پیدا شد. 12 آپریل 2010 مقامات رسمی مصری اعلام کردند که یک تابوت گچ اندود شده باز نشده که باور دارند محتوی یک مومیایی است در یک قبرستان تازه پیدا شده درمیان گنج های باستانی بدون پوشش یافت شده است.
در این مکان حداقل 14 گور از زمان آغازین تاریخ بود یعنی وقتی که رومی ها از سال 30 قبل از میلاد تا 395 بعد از میلاد مصر را کنترل می کردند. جواهرات، ماسک های مراسم تدفین و سفال نیز یافت شد، اگرچه گورها که با شن پوشیده شده بودند به خاطر رطوبت و ترامش آبهای زیرزمینی  نابود شده بودند.
با اندازه تنها 3.2 فوت (97 سانتیمتر) درازا و تراشیده شده با زیور و آرایش یک زن باقدرت، این مومیایی به شکل یک راز باقی می ماند.
محمود عفیفی رئیس عتیقه های گیزه و قاهره برای کنسول عالی مصر گفت: وقتی من آن را برای اولین بار دیدم فکر کردم یک ادم کوتوله است. شاید هم او یک دختر کوچک باشد، اما این را هم نمی دانیم.



اروپایی 2000 ساله که در چین پیدا شد.

کشف جالب مومیایی 2000 ساله در رودخانه تاریم در غرب چین در اوایل دهه 90 اتفاق افتاد. با این حال جالب تر اینکه این کشف خودش یک حقیقت حیرت انگیز بود که این مومیایی موهای بلوند و بینی کشیده داشت. در سال 1993 ویکتور مایر پرفسور کالج دی ان ای مومیایی را گرفت و فهمید که او ژن اروپایی دارد. در متون چینی باستان مربوط به هزاره اول قبل از میلاد از گروه هایی از شرق دور زادگاه مردم سفید پوست نام برده شده که به Bai، Yeuzhi، و Tocharian منتسب می دانستند. اگرچه ابدا اینگونه نیست و امروزه فاش شده که نسل این مردم چرا و چگونه در این منطقه تمام شد.


مومیایی پلومو
مومیایی پلومو، یا La Momia del Cerro El Plomo در اسپانیا، یک بچه قوم اینکا با مومیایی خوب حفظ شده که سال 1954 در Cerro El Plomo پیدا شد.  و در ابتدا به صورت یک مومیای یخ زده در ارتفاعات بلند به عنوان قربانی قوم اینکا بود. این مومیای در موزه ملی تاریخ طبیعی در سانتیاگو، شیلی قرار دارد و همان زمان یک نسخه کپی از آن را برای نمایش عمومی درست کردند.
مومیایی های کودک بیشتری از قوم اینکا
باستان شناسان اعتقاد دارند که تعداد زیادی از مومیایی های اینکا، شامل مومیایی های کودک، قربانیان انسانی بودند که به خدای کوهستان Apus تقدیم می کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 134
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 149
  • بازدید ماه : 139
  • بازدید سال : 1,060
  • بازدید کلی : 7,560